O mně

Kdo má děti, ví, že to není učebnice, ale učitelka, kdo dělá hlavní rozdíl v tom, jak vzdělávání dopadne. U stavby je to stejné. Není to v betonu, ale v lidech. Od nich se odvíjí kvalita, prostředí stavby i výsledek. Proto tu píšu o sobě, a ne o betonu – protože vy se rozhodujete, zda si vyberete mě, nikoliv beton. Beton už pak za vás vyberu já.

Můj tatínek je extrémně šikovný, takže jsem dlouhou dobu trpěl představou, že já šikovný nejsem. Teprve když jsem po škole začal vidět ostatní lidi, jak se snaží udělat něco rukama, pochopil jsem, že můj standard pro šikovnost je zcela mimo běžnou stupnici.

Jan Ptáček 10/2021

Jako většina lidí mám spoustu vzdělání, které mi je v práci víceméně k ničemu: gympl, vyšší zdrávku, nedokončený MatFyz. Taky mám spoustu víceméně nesouvisejících pracovních zkušeností – třeba jsem založil a 9 let vedl neziskovou bezdrátovou síť nebo jsem 15 let učil první pomoc zážitkem. Potom v roce 2014 jsem prostě změnil obor a začal jsem pracovat pro menšího developera jako projektový manažer. Později jsem změnil místo, ale zůstal v oboru. Jenže práce v kukani mi nevyhovovala a když přišla nabídka začít dělat základy pro rodinné domy, s nadšením jsem z kanclu utekl ven.

Práce na stavbě je super. Pokud pochybujete o smysluplnosti své práce za počítačem a nejste si jistí, co odpovědět dětem na otázku: „Tatínku, co jsi dneska dělal?“, tak vřele doporučuji zvážit změnu oboru. Když půlden skládáte ohrádku z 25kg betonových kostiček, tak budete mít večer co dětem ukázat.

Se zkušenostmi z IT a vzdělávání dospělých je pro mě spoustu stavebních zvyklostí nepochopitelných. Osvědčené postupy jsou jistě fajn, ale to byl i parní vlak. Pokud je způsob, jak něco udělat efektivněji nebo lépe, či výhodněji pro klienta – tak sem s tím!

Mimo stavbu jsem poměrně plně vytížený rodinou – mám úžasnou ženu a 5 dětí někde mezi 2 a 9 roky (a stačí na to deska 150 m2).

Kdo bude stavět se mnou

Stavíme nejčastěji ve 2-3 členném týmu. Já jsem na stavbě vždy. Krom toho samozřejmě stavbou projdou řidiči a strojníci techniky, kterou ke stavbě přizveme.